Notice: Undefined offset: 4 in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 26
لطفعلی باقریان (جابر زمانه)


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12




اندیشه » اساتید و کارشناسان دینی » تعداد بازدید: ٣١٠٧٣٢
لطفعلی باقریان (جابر زمانه)
امتیاز:

Notice: Undefined variable: counter in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 271
نام: لطفعلی
نام خانوادگی : باقریان دهقی
تاریخ تولّد : 03/09/1352
تحصیلات: خارج فقه و اصول
حجت الاسلام و المسلمین باقریان ملقب به جابر زمانه، از جمله مبلغان، کارشناسان و مشاوران نمونه کشور می‌باشد که علی رغم محرومیت از نعمت بینایی، پلکان موفقیت را بسیار سریعتر و محکمتر از دیگران طی کرده است. نخبگی، حسن رفتار و جذابیت و تاثیرگذاری عجیب کلام وی در مخاطب، بسیاری از مستندسازان و برنامه‌سازان تلویزیونی را به اصفهان کشانده است تا درباره چنین سوژه قابل تقدیری به مردم اطلاع رسانی کنند. از همین رو مستندهای وی بارها از شبکه‌های مختلف رسانه ملی بازپخش گردیده است.
توفیقات :

- کارشناس تخصّصی خانواده و کودک و نوجوان و مشاور دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
- مشاور مرکز مدیریّت حوزه علمیّه اصفهان
- مربّی ستاد اقامه نماز استان اصفهان
- مربّی ستاد احیای امر به معروف استان اصفهان
- مبلّغ عمومی و تخصصی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
- استاد حوزه و دانشگاه
- حضور (بیش از هزار ساعت) در دوره های آموزشی مشاوره و روان شناسی مرکز مشاوره حوزه علمیّه اصفهان
- حضور در دوره های آموزشی مشاوره در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
- حضور در دوره های آموزشی ستاد اقامه نماز استان اصفهان
- حضور در بیش از 25 دوره آموزشی دفتر تبلیغات اسلامی و سازمان تبلیغات اصفهان من جمله : مسیحیّت ، عرفان های نو ظهور ، ولایت فقیه ، خطیب ، سواد رسانه و ...
- مدّاح اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السّلام
- حضور در دروس خارج فقه و اصول
- اجرای جُنگ های شادی و انقلابی
- اجرای جشن های تکلیف و قرآن
- اجرای کارگاه های ازدواج ، تربیت فرزند ، روابط بین زوجین و ...

همکاری با مراکز و ارگان های علمی و فرهنگی :
- شبکه سه سیما و شبکه قرآن (مستند سفره های نور و مستند توتیا)
- شبکه دو سیما (حضور در برنامه زنده باد زندگی به عنوان خانواده موفق)
- شبکه افق (حضور در مستند سفیران هدایت به عنوان مبلغ برتر کشوری)
- سیمای مرکز استان چهار محال و بختیاری
- صدای مرکز اصفهان و چهار محال و بختیاری
- اداره کل بنیاد شهید و خانواده های معظّم شهداء ، جانبازان و ایثار گران اصفهان
- زندان های استان اصفهان و چهار محال و بختیاری
- لشکر عملیاتی 14 امام حسین(ع)
- فرهنگسرای خانواده اصفهان
- انجمن اولیاء و مربّیان مدارس
- ستاد آزادگان اصفهان
- صنایع دفاع اصفهان (شیمیایی ، مهمات سازی ، قرارگاه ، گردان و ...)
- ادارات آب ، برق و گاز اصفهان و شهر کرد
- ادارات آموزش و پرورش اصفهان و شهر کرد
- اداره تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی
- کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
- سازمان عمران زاینده رود اصفهان
- سرپرستی بانک های مسکن و سپه اصفهان
- سازمان همیاری شهر داری های اصفهان
- سازمان تأمین اجتماعی اصفهان
- مدارس علمیّه برادران و خواهران اصفهان و شهرکرد
- ادارات ثبت احوال اصفهان و شهر کرد
- بیمارستان ها و مراکز بهداشتی اصفهان و شهرکرد
- آموزشگاه علمی - تخصّصی شهید بهشتی ناجا اصفهان
- دانشگاه های پیام نور ، آزاد ، هنر و علمی کاربردی اصفهان
- مدارس دولتی و غیر دولتی
- پایگاه های بسیج اصفهان و شهرکرد
- اردوگاه های تفریحی اصفهان و چهار محال و بختیاری
- سازمان جهاد کشاورزی اصفهان و شهرکرد
- استانداری شهرکرد
- سازمان بهزیستی اصفهان
اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان -
- موسسه آموزشی ابا بصیر
- شهرداری ها و آتش نشانی ها
- دوره ضمن خدمت
- مربیان آموزش و پرورش
مربیان دارالقرآن ، جامعه القرآن و آستان قدس رضوی اصفهان -

افتخارات :
مبلغ روشن دل نمونه کشوری در سال 1393-
- کارشناس نمونه کودک و نوجوان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در سال های 1390 و 1391
- مدرس و کارشناس نمونه خانواده در سال 1393
- دریافت هدایا و تقدیر نامه ها از ادارات ، سازمان ها و مراکز فرهنگی من جمله آموزش و پرورش ، سرپرستی بانک سپه ، دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و ...

گفتنی است؛ پایگاه خبری بی‌باک طی مطلبی در وصف وی نوشت: راستش را بخواهید حوصله تعریف و تمجید از این و آن را نه داشته و نه ندارم اما وقتی یکی از مستندسازان برای اولین بار روزمه‌ فردی را به همراه یک مستند از زندگی و فعالیتهای وی را برایم رساند تا در صورت صلاحدید مطلبی در این زمینه بنویسم، با مطالعه زندگینامه و روزمه او بسیار شگفت زده شدم. مگر می شود یک روحانی جوان به تنهایی بار اینهمه فعالیت موفقیت آمیز را بدوش بکشد؟! برای من بسیار شگفت انگیز و خوشحال کننده و امید بخش بود بخصوص در برهه ای که دنیای استکبار قلمها و دستهای نازیبایشان برای تخریب رسول مهربانی ها بکار فعالتر از قبل شده است.

اینهمه شعف تنها بعد از مطالعه بخشی از روزمه این روحانی ارزنده کشورمان برایم حاصل شد اما وقتی فرصتی پیش آمد تا مستندی که در این زمینه ساخته شده را ببینم، خودبخود انگشت حیرت به دهان گرفتم. تازه متوجه شدم که اینهمه افتخارات و فعالیتهای گسترده توسط روحانی جوانی محقق شده است که متاسفانه حتی از نعمت بینایی هم محروم می باشد!

واقعیتش این است که حالا دیگر از اینکه خودم را سربازی برای اسلام و انقلاب بدانم، شرم دارم و دائم از خودم چنین سئوال می پرسیدم که یعنی قرار است روز قیامت من و بسیاری از مدعیان مسلمانی با این روحانی روشندل در یک صف و جایگاه بایستیم؟! هیهات! که خداوند متعال عادل‌تر و حکیم‌تر از این نوع تصورات ما انسانهاست.

روزمه‌اش را مطالعه کردم و مستند پیرامون وی را مشاهده کردم و حالا می خواهم به شما هموطنان عزیز گزارشی ارائه بدهم اما نمی دانم چگونه شروع کنم و از کجا و چه بگویم؟ تا اینکه مطلبی مربوط به اول مردادماه سال جاری در فضای مجازی پیرامون وی یافتم که نویسنده آن درباره‌اش اینچنین نوشته بود: "دیروز عصر حوالی ساعت 17 بود که بغض مردم روزه‌دار کشورمان پای تلویزیون با اشکهای چشم یک روحانی روشندل و مادر روشندلش، ترکید. آنجا که این روحانی مادر نابینایش را عاشق روضه‌های اهل بیت (علیهم السلام) معرفی کرد و به احترام مادرش چند جمله روضه خواند و با اشکهای خود و مادرش، مخاطبان فرهیخته شبکه سه سیما را بسیار منقلب کرد."

بله، نویسنده این مطلب درست نوشته بود؛ حجت الاسلام لطفعلی باقریان، روحانی روشندلی که ماه رمضان گذشته مستندی پیرامون وی در برنامه سفره های نور شبکه سه سیما پخش شد، این روزها یکی از موفقترین مبلغانی است که به هر محفلی پایش باز شده بود، جوانان و نوجوانان زیادی را مجذوب و عاشق مکتب حقه اهل بیت (علیهم الاسلام) نموده است.

وی در عرصه تبلیغ کودک و نوجوان آنچنان موفق عمل کرده است که انگار تمام عمر خود را صرف آموختن روحیات آنها و شیوه‌ها و مهارتهای تبلیغی برای این قشر نموده است.

این در حالی است که وی برای همه رده‌های سنی و فکری حرفها و مهارتهای خاص خود را دارد و تمامی برنامه‌های وی با استقبال چشمگیر مردم روبرو می شود.

حجت الاسلام باقریان با وجود محرومیت از نعمت بینایی در عرصه های گوناگون تبلیغ از جمله تبلیغ برای کودکان، نوجوان، جوانان، خانواده ها، عموم و مشاوره برای آحاد مختلف مردم بسیار موفق بوده و خوش درخشیده است و حتی واجب فراموش شده‌ای چون امر به معروف را که عموما از طرح آن فراری هستند را با مهارت و شیوه‌ای علمی، جذاب و دوست داشتنی در بسیاری از ارگانها و سازمانها و مجموعه های کشور، آموزش می دهد تا جایی که دوره‌های وی همواره با استقبال چشمگیر مخاطبان روبرو شده است.

وی آنچنان عالم، خوش بیان و اخلاقی است که هر کجا حتی برای یکبار پایش باز می شود، دیگر آن مخاطبان به پای ثابت صحبتهای وی تبدیل می شوند.

1

شیوه زندگی و تحصیل علم و جمع آوری محتوای تبلیغی این روحانی روشندل آنچنان جالب و دشوار است که هر انسانی را مبهوت عزم و ارده و روحیه شاکرانه وی می کند.

علی رغم محرومیت وی از نعمت بینایی، ایشان آنچنان پرتلاش و با نشاط برای تبلیغ و تبیین معارف دینی فعالیت می کند که هر انسان عاقلی را از خود شرمنده می کند.

حال در شرایطی که دنیای غرب و استکبار دست به یکی کرده‌اند تا با توهین‌های بی‌شرمانه خود به نبی مکر اسلام و رسول مهربانی‌ها(ص) مانع ترویج اسلام در جای جای دنیا شوند، آشنا شدن با مبلغی با این اراده و عزم و اخلاص، قوت قلبی برای همه عاشقان پیامبر اعظم(ص) و یکی از تودهنی ها برای کسانی است که از گسترده شدن جغرافیای دین مقدس اسلام واهمه دارند بخصوص وقتی که او از این دلشکسته موضوع بسیار است و تنها راهکارش برای پاسخگویی به هتاکان نبی مکرم اسلام(ص) را در تلاش و کوشش بیشتر در معرفی و ترویج اسلام ناب محمدی و انقلاب شکوهمند اسلامی می بیند.

حجت الاسلام و المسلمین باقریان علی رغم محرومیت از نعمت بینایی، با تلاش بی وقفه و اخلاص تقدیرآمیزش و با احترام و کرنش و اطاعت پذیری نابش در مسیر ولایت، عرق شرم را بر پیشانیم نشاند.

حالا در اتاقم تنهای تنها پشت رایانه‌ام نشسته ام و مستندش را می بینم، حسابی از خودم ناراحتم که با این همه نعمت برای علی زمانه و مکتب مظلوم تشییع چه کرده ام اما وقتی روضه‌های جانسوز و اشک‌های این روحانی دلسوخته و روشندل رو دیدم، نمی دونم چرا یک لحظه داستان جابر بن عبدالله انصاری و گریه هایش در روز اربعین برام تداعی شد.

آنجا که یک گام را ده گام بر می‌‏داشت. گر چه نابینا بود، اما بوی یار او را بیناتر از هر بیننده‏‌ای کرده بود. آنجا که دیدگان دل به نور بصیرت آگاه می‏‌شود، چشم عقل بیناتر از هر بیننده‏‌ای. چه زیباست حکایت دل‏داده‌ای که یار خویش را پیدا کرده است و برای رضایتش شب و روز می دود و محرومیتهای خود را نمی بیند. و چه نیکو منظره‌ای است وصال در پس هجران و چه خوش است نوای بلبلی که از راه دور و از بین هموطنان سلمان برای مولای غریبش نغمه‌سرایی آغاز مي‏‌کند. «السلام علیک یا ابا عبدالله... السلام عليكم ايها الارواح التي حلّت بفناء قبرالحسين(ع)»...



توجه: از آنجا که درج مطالب در سایت "محبوبترین‌ها" برای همه کاربران آزاد می باشد، از همه کاربران محترم تقامندیم؛ در صورت مشاهده مطلبی خلاف واقع، غیرقانونی و یا منافی فرهنگ و اخلاق ایرانی و اسلامی در هر یک از پروفایل‌ها، از طریق بخش "تماس با ما" سایت مدیریت سایت را در جریان بگذارید.
 روابط عمومی سایت محبوبترین‌ها
Share


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12



صفحه اصلی | ارتباط با ما | درباره ما | خبرنامه | جستجو | نقشه سایت | RSS
محبوبترین‌های سیاسی | محبوبترین‌های ورزشی | محبوبترین‌های هنری | محبوبترین‌های اقتصادی | محبوبترین‌های دانش | محبوبترین‌های اندیشه | محبوبترین‌های فرهنگ و ادب | محبوبترین‌های ارتباطات | محبوبترین‌های تاریخ و جامعه | محبوبترین‌های بهداشت
Notice: Undefined variable: linktop1 in /home/mahbobtarin/public_html/bottom.php on line 28

لطفعلی باقریان (جابر زمانه)

محبوبترین‌ها,مشاهیر ایران,بیوگرافی نخبگان,جدیدترین اخبار,محبوبترین‌چهره‌ها,محبوبترین‌های سیاسی,محبوبترین‌های ورزشی,محبوبترین‌های هنری,محبوبترین‌های اقتصادی,محبوبترین‌های پزشکی,محبوبترین‌های فرهنگی,محبوبترین‌های دین و اندیشه,محبوبترین‌های رسانه و ارتباطات,محبوبترین‌های علم و دانش,محبوبترین‌های تاریخ و جامعه,